07/07/08

Oubrigadu Zé

Fai hoije 150 añus que Zé, dal sou nome cumpretu José Leite de Vasconcelos Cardoso Pereira de Melo naciu nun pobu al pie de Viźeu. Fui AL cientificu Purtués nal sentidu que fui al purmeiru cientificu verdadeiramiênte anternational deste peis. Iniciu varias ciencias an Purtual cum l’arquéolugie.
S’hoije se fala d’él ende yê purque yê graças a él qu’hoije vus scribu nesse cadernu. Fui Zé que zambulbiu la scritura dal Mirandés y yê meźmu cum él dezie : “Ainda que não sou transmontano, tenho, como português, o maximo interesse pelo Mirandês e pelas demais linguas congenéres : eis o que me levou a emprehender esta pequena publicação, cuja curiosidade attrahira por ventura outros,...” (an flores Mirandezas).

Hoije se pensamus biên ne las couźas la camara de Miranda, niên nél pensou hoije, él que pensou tantu an nos. Issu fai me pensar que ne la camara de Miranda nun hai Mirandéźes, inda menus Purtuéźes… aposte que dében de ser « naide » se no sabiên de las couźas ! Yê cum dezie Manoel Sardinha : "Bergonha aterna a todos eilhes" (carta a Leite de Vasconcelos)
Para mas anfurmaçones pudeis dar ua miradela ende y eiqui.

3 comentários:

Félç disse...

Ye berdade Tiégui, este grande Zé stá squecido na tierra que tanto l debe. Parece-me a mi, que sou un analfabeto, que a ls mandantes de Miranda, nun l ficaba nada mal que l dedicassen algo que se bisse e que mostrasse algum agradecimento por quien nun sendo d'acá tanto la amou.
Mas siempre fui assi e inda cuntinua a ser, além de mirandeses tamien somos pertueses e ye um mal que yá hardemos,...
Solo mais ua cousa, nun sendo you de Cicuiro nin naide de la mie família, era esse l'apelhido de ls mius abós. (Fernandes Cicouro)

Anónimo disse...

Buonas tardes Felç !
Boh ! Fazieren ua statua pra Mourinho purque se sentien talveç oubrigadus, para Vasconcellos oubie dezir qu'habie ua rua.

Anquantu a l'apellidu dals tous abos ye antersante y pensu que debien de ser de la familia de l'Abade de Cicuiru, mas issu sabe-lu mas bien al Buyeiru de la Baglina du que you (http://baglina.blogspot.com).

Bon ya sabes que las çreijas stan a la tu spera an Cicuiru, haber quandu venes cun aquiellu de la moura anquantada qu'andaba anriba de la piedra de la llagona (de riba ou de baixu ya nun sei !).

Abraçu

Félç disse...

tiégui nun falaremos de la mesma pessona. L'abade Fernandes Cicuiro, miu tiu-tetrabô, nun ye l mesmo que tu ou l boyeiru refiran, este era natural de Penas Roias e acupou cargos mui altos no clero pertués de l séclo XVIII. Fui Reitor de la Ounibersidade de Ébora, Chanceler de l Patriarcado e na falta de Cardeal fui el que batizou l Rei D. Carlos. Mui eilustre e mui eirudito esse miu tiu.